PE PLAN NAŢIONAL • Rezultatele înregistrate înainte de contestaţii Rezultatele iniţiale, obţinute de candidaţii care au susţinut examenul naţional de bacalaureat în sesiunea august 2024, arată astfel: Candidaţi promovaţi: 8.206 / Rata cumulată de promovare (toate promoţiile): 29,3%; Rata de…
Este Administraţia Parcului Naţional Ceahlău un mesager al educaţiei?
● Interviu dl ing. Adrian CATRINOIU – reprezentant Serviciul de Administrare al Parcului Naţional Ceahlău Nu întâmplător, la sfârşitul lunii iulie a acestui an, l-am întâlnit pe dl inginer Adrian Catrinoiu în comuna Ceahlău, într-o tabără de vară pentru copii.…
Comunicarea evaluării activităţii elevilor: cum am putea încerca să obţinem mai mult
O altă perspectivă asupra procesului de evaluare Evaluarea activităţii elevilor (în mod tradiţional prezentată ca fiind o evaluare a „rezultatelor” în procesul de învăţare) este un proces anevoios nu doar pentru cadrele didactice – primele chemate să aplice diferite metode…
Adeseori copiii găsesc în sportivi un model de viaţă
● Interviu cu dl Alexandru-Răzvan Lupu – Director al Liceului cu Program Sportiv, Piatra-Neamţ – Domnule director, conduceţi o unitate de învăţământ preuniversitar cu caracteristici total diferite faţă de restul liceelor din oraşul nostru. Pentru cititorii revistei „Apostolul”, vă rugăm…
Două proiecte relevante accesate de Liceul Economic „Alexandru Ioan Cuza” în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare
Pornind de la ideea că modernizarea învăţământului profesional şi tehnic presupune o abordare coerentă a formării profesionale iniţiale şi a celei continue, precum şi calificări moderne şi complexe adaptate pieţei muncii, Liceul Economic „Alexandru Ioan Cuza” a aplicat şi a…
Accelerate innovation to enable work-based Learning „Accelerarea inovaţiei pentru a permite învăţarea la locul de muncă” – un nou proiect de consorţiu al Colegiului Tehnic „Gheorghe Cartianu”
Colegiul Tehnic „Gheorghe Cartianu”, recunoscut în mediul şcolar din judeţul Neamţ ca unul dintre cele mai active în domeniul accesării şi derulării de proiecte europene, vine de această dată cu ceva absolut inedit, prin participarea la un proiect de consorţiu…
Liceul Tehnologic „Vasile Sav” – participant la cursul „I Tech- Pedagogy”, în cadrul unui proiect Erasmus de tip SCH
Liceul Tehnologic „Vasile Sav” din Roman este beneficiarul proiectului Erasmus cu nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH-000126544, intitulat „Click pentru o educaţie europeană”, finanţat de Uniunea Europeană, în domeniul educaţiei şi formării profesionale pentru perioada 2021-2027. În cadrul acestui proiect, în perioada 31 iulie…
L’Université Libre de Bruxelles – o experienţă multiculturală
Fondată în anul 1834, la patru ani după obţinerea independenţei Belgiei, Universitatea Liberă din Bruxelles a făcut din lumea internaţională o realitate zilnică, după imaginea Bruxelles-ului, oraş cosmopolit prin excelenţă. Întemeiată pe principiul liberei examinări care postulează independenţa raţiunii şi…
Schimbările aduse de către Inteligenţa artificială în societate
Inteligenţa artificială (IA) este un domeniu al informaticii care dezvoltă sisteme şi tehnologii ce pot simula şi pot reproduce capacitatea umană de a gândi, de a lua decizii, de a rezolva probleme complexe şi de a învăţa din experiență. Scopul…
„Poduri educaționale: România şi Republica Moldova, împreună pentru viitor”
La Chişinău, cu sprijinul Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu”, în perioada 24-27 iulie curent, s-a desfăşurat Congresul Cadrelor didactice al AGIRo cu genericul: „Poduri educaţionale: România şi Republica Moldova, împreună pentru viitor”, Evenimentul a fost un pilon esenţial în consolidarea…