Colegiul Naţional „Roman-Vodă”, Colegiul Tehnic „Petru Poni”, Liceul Tehnologic „Vasile Sav” şi Liceul Teologic „Episcop Melchisedec” au organizat, în perioada 26-28 septembrie, proiectul educaţional „Plurilingvism într-o Europă unită”.
Proiectul, dedicat elevilor claselor VII – XII din cadrul celor patru licee romaşcane şi profesorilor de limbi străine, a fost coordonat de profesorii Dana Păiuş, Ada Tanovici, Beatrice Neagu, Carmen Lozonschi şi Elena Drăghiceanu, şi a avut drept scop conştientizarea importanţei învăţării limbilor străine.
Obiectivele proiectului se referă la descoperirea semnificaţiei zilei de 26 septembrie – Ziua Europeană a Limbilor, stimularea creativităţii şi a spiritului critic, creşterea interesului elevilor pentru studierea limbilor străine, încurajarea plurilingvismului şi a multiculturalităţii, identificarea avantajelor cunoaşterii limbilor străine, familiarizarea cu metode eficiente de învăţare a limbilor străine, precum şi identificarea unor materiale auxiliare utile în studierea limbilor străine.
În cadrul proiectului, elevii au desfăşurat jocuri educative pe echipe, au realizat steguleţe ale ţărilor din Europa şi le-au fixat pe steagul Uniunii Europene, s-au întrecut în cadrul unui concurs de traduceri din limbile engleză şi franceză.
Ziua Limbilor Europei este o manifestare care celebrează diversitatea lingvistică, plurilingvismul, învăţarea limbilor străine pe durata vieţii. Ziua Europeană a Limbilor are ca obiectiv să atragă atenţia publicului asupra importanţei învăţării limbilor străine şi să îl sensibilizeze cu privire la existenţa şi valoarea tuturor limbilor vorbite în Europa, încurajând învăţarea lor. Manifestarea a debutat în anul 2001, an care a fost declarat de Consiliul Europei Anul european al limbilor vorbite. Cunoaşterea limbilor străine este un atu pentru toţi cetăţenii europeni ai secolului al XXI-lea. Elevii trebuie să conştientizeze care sunt avantajele ce derivă din cunoaşterea mai multor limbi străine şi să identifice metodele cele mai eficiente şi materialele auxiliare cele mai utile în acest demers de învăţare. Scopul principal al activităţii este acela de a pune accent pe experienţa personală a elevilor în legătură cu studiul limbii engleze, respectiv al limbilor germană şi franceză, a precizat profesor Dana Păiuş. (Text prelucrat. Sursa: Ziarul de Roman)
Red.