Titularizarea între furcile caudine

Pe 6 august, au fost afişate rezultatele obţinute de profesorii şi învăţătorii care au participat la concursul de titularizare. În comparaţie cu anii trecuţi, rezultatele au fost mai bune, judeţul Neamţ situându-se printre judeţele fruntaşe din ţară în clasamentul realizat în funcţie de procentajele de promovabilitate calculate. Din cei 617 candidaţi ale căror lucrări au fost evaluate, 337 (54,32%) au luat note mai mari de 7, deci pot spera la un post pe perioadă nedeterminată. Alţi 181 candidaţi (29,34%) au luat note cuprinse între 5 şi 7, deci pot obţine cel mult o catedră pentru următorul an şcolar. 99 de candidaţi (16,09%) au luat note cuprinse între 1 şi 5. Un singur candidat a reuşit să obţină nota 10, Manuela Ecaterina Rusu, din Târgu Neamţ, care a susţinut proba scrisă la kinetoterapie. Lucrările au fost corectate în 11 centre din ţară, stabilite de Ministerul Educaţiei, în funcţie de disciplina de concurs.

Potrivit MEN, au fost evaluate lucrările a 29.509 de candidaţi, dintre aceştia 14.098 (47,78%) obţinând note între 7 şi 10, iar 9.476 (32,11%) note între 5 şi 7, în timp ce 5.935 de participanţi au obţinut note mai mici de 5.
În Neamţ, după analiza celor 90 de contestaţii depuse, doar 34 de note au fost modificate: 27 au fost mărite, 7 au fost scăzute după reevaluare. Nu mai puţin de 56 de cereri au fost făcute inutil, pentru că evaluatorii au rămas la prima notă acordată, astfel că procentajele de admitere s-au modificat nesemnificativ. Pentru cei cu mediile cuprinse între 7 şi 10, numărul celor care au şanse la un post de titulari a crescut cu 7.
Dar toate aceste reuşite nu înseamnă mare lucru: obţinerea titularizării neînsemnând, automat, şi obţinerea unei catedre stabile. Cum spuneam în titlu, trecerea prin furcile caudine nu reprezintă întotdeauna o victorie… (Red.)