Formare profesională continuă la Casa Corpului Didactic Neamţ în anul şcolar 2021-2022

Casa Corpului Didactic Neamţ, prin Oferta de programe de formare avizată de Ministerul Educaţiei prin adresa nr. 33747/27.10.2021, invită personalul didactic din învăţământul preuniversitar să descopere noi oportunităţi de formare continuă.

Astfel, pentru anul şcolar 2021-2022, paleta de programe aparţine următoarelor categorii:

• Programe prioritare ale Ministerului Educaţiei;

• Didactica specialităţii;

• Management educaţional / instituţional;

• Management de proiect;

• TIC şi utilizarea calculatorului;

• Educaţie pentru dezvoltare durabilă;

• Educaţie pentru egalitatea de şanse;

• Tehnici documentare în C.D.I.;

• Educaţie interculturală;

• Alte programe.

Programele de formare profesională continuă se vor organiza în sistem blended learning (incluzând componenta faţă în faţă şi componenta online) sau în sistem online (incluzând componenta sincron şi componenta asincron), în funcţie de situaţia pandemică.

Vă prezentăm conţinutul fiecărul capitol, invitând pe cei interesaţi de mai multe detalii, să viziteze pagina oficială a Casei Corpului Didactic Neamţ la adresa http://www.ccdneamt.ro/new/wp-content/uploads/2021/11/OFERTA-DE-PROGRAME-DE-FORMARE-2021-2022-.pdf

1. PROGRAME PRIORITARE ALE MINISTERULUI EDUCAŢIEI

Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învăţământul primar pentru clasa pregătitoare; Metodist al I.S.J. Neamţ; Definitivat 2022; Stagiu de formare pentru profesorii cu statut de suplinitor în vederea participării la susţinerea concursului naţional de ocupare a posturilor vacante; Program pentru cadrele didactice care fac parte din comisii de organizare şi desfăşurare a probelor în profilul posturilor şi a inspecţiilor speciale la clasă; Dezvoltarea competenţelor de evaluare a lucrărilor scrise din cadrul examenului naţional de definitivare în învăţământul preuniversitar şi a concursului naţional de ocupare a posturilor vacante; Limba rromani în context intercultural; Rromanipen-ul – Legea pe care se bazează cultura şi tradiţiile rromilor; Istoria şi tradiţiile rromilor.

2. DIDACTICA SPECIALITĂŢII

Strategii didactice interactive folosite în învăţământul profesional şi tehnic; Jocul didactic – coordonată a educaţiei contemporane; Educaţia pentru valori; Metode interactive de predare-învăţare-evaluare; Tradiţional şi modern în proiectarea didactică pentru invăţământul preşcolar; Dezvoltarea capacităţii de cercetare la vârsta preşcolară prin procesul de experimentare; Învăţarea eficientă prin metode interactive; Evaluarea şcolară. Evaluarea rezultatelor învăţării; Managementul curriculum-ului la decizia şcolii; Astronomie – curs practic; Dirigenţia şi rolul dirigintelui în educaţie; Creşterea randamentului şcolar prin jocul didactic matematic; Experienţe atractive de învăţare; Formarea profesorilor debutanţi prin activităţi de mentorat; Metode eficiente de organizare şi desfăşurarea a orelor de discipline economice; Proiectarea demersului didactic la disciplina educaţie fizică şi sport; Rolul şi importanţa manualelor şcolare în învăţământul primar.  

3. MANAGEMENT EDUCAŢIONAL / INSTITUŢIONAL

Management didactic pentru învăţământul preuniversitar; Management strategic. management de risc pentru sistemul de învăţământ; Formarea competenţelor manageriale de planificare strategică instituţională; Perspective privind managementul organizaţional; Metode şi strategii pentru managementul clasei de elevi; Modelele de asigurare a calităţii în educaţie.

4. MANAGEMENT DE PROIECT

Management de proiect; De la proiectele E-Twinning la parteneriate strategice în programul Erasmus+; Managementul proiectelor cu finanţare locală/ judeţeană/ naţională/ europeană.        

5. TIC ŞI UTILIZAREA CALCULATORULUI

Instrumente de lucru online – aplicaţiile G-Suite For Education; Crearea resurselor educaţionale cu ajutorul instrumentelor WEB 2.0; Strategii de predare-învăţare-evaluare online; Utilizarea programelor educaţionale MOZAWEB ŞI MOZABOOK; Competenţele digitale şi rolul lor în profesionalizarea carierei didactice; Repere în educaţia digitală; Metode inovative de predare-învăţare-evaluare on-line.         

6. EDUCAŢIE PENTRU DEZVOLTARE DURABILĂ

Metode inovative de promovare la clasă a educaţiei pentru dezvoltare durabilă.        

7. EDUCAŢIE PENTRU EGALITATEA DE ŞANSE

Prevenirea bullying-ului în şcoli; Terapia tulburărilor de dislalie, disgrafie şi discalculie; Instruirea diferenţiată a elevilor; Strategii pentru combaterea abandonului şcolar în învăţământul preuniversitar; Integrarea copiilor cu deficienţe de învăţare.

8. TEHNICI DOCUMENTARE ÎN C.D.I.

Utilizarea eficientă a resurselor educaţionale în C.D.I.

9 . EDUCAŢIE INTERCULTURALĂ

Repere ale educaţiei interculturale. 

10. ALTE PROGRAME

 10.1 ALTE PROGRAME – EDUCAŢIE PENTRU SĂNĂTATE

      Alimentaţie pentru sănătate.     

 10.2 ALTE PROGRAME – PSIHOPEDAGOGIE

Competenţa emoţională în mediul şcolar incluziv şi metode de dezvoltare a acesteia; Echilibrul emoţional al elevilor, esenţial în şcoala online; repere emoţionale ale elevilor cu C.E.S. în şcoala online; Despre cyberbullying sau hărţuire în mediul online; Strategii pentru prevenirea bullying-ului în şcoală; Valori comportamentale şi reducerea violenţei în şcoală; Persuasiunea prin imagini; Managementul conflictului; Abandonul şi absenteismul în şcoală: prevenire şi intervenţie; Dezvoltarea personală şi comunicarea eficientă.

10.3 ALTE PROGRAME – EDUCAŢIA ADULŢILOR

Consilierea părinţilor; Tehnici de lucru Origami şi Quilling; A doua şansă.    

 10.4 ALTE PROGRAME – LIMBI STRĂINE

Curs de limba germană; Limba engleză generală – nivel CECR A2-B1          .

 10.5 ALTE PROGRAME – PENTRU PERSONALUL DIDACTIC, DIDACTIC AUXILIAR/ ADULŢI DIN AFARA SISTEMULUI

Managementul activităţii de secretariat în unităţile de învăţământ preuniversitar; Contabilitatea instituţiilor publice în context european.

11. ALTE PROGRAME (ACTIVITĂŢI METODICO-ŞTIINŢIFICE ŞI CULTURALE)    

În ceea ce priveşte Oferta cursurilor acreditate, valabile în anul şcolar 2021-2022, acestea poartă următoarele denumiri:

1. Activităţi caracteristice orelor de consiliere în cadrul Programului ADS (acreditat prin O.M.E. nr. 3737/27.04.2021);

2. Integrare/ reintegrare şcolară prin programul ADS (acreditat prin O.M.E. nr. 3737/27.04.2021);

3. Strategii inovative în programul A doua şansă (acreditat prin O.M.E. nr. 3737/27.04.2021);

4. Integrarea tehnologiilor IT în procesul didactic (acreditat prin O.M.E. nr. 4618/11.08.2021).

Toate detaliile referitoare la: publicul ţintă, durata cursului, planificarea modulelor tematice şi coordonatorul programelor de formare sunt oferite pe site-ul instituţiei la link-ul: http://www.ccdneamt.ro/new/wp-content/uploads/2021/11/SKM_224e21110910370.pdf

Modalitatea de înscriere a cadrelor didactice la cursul dorit se poate realiza prin completarea unui formular tipizat, postat la adresa: http://www.ccdneamt.ro/new/inscriere-cursuri/

În ceea ce priveşte Activităţile metodico- ştiinţifice şi culturale, acestea sunt structurate astfel încât să se adreseze tuturor categoriilor de personal didactic, participarea putându-se realiza din luna septembrie a anului 2021 până în luna august a anului 2022, după cum urmează:

Expoziţie – Identitate şi memorie prin educaţie istorică (septembrie); Activitate metodică: Ziua Internaţională a Bibliotecilor Şcolare 22 octombrie – promovarea activităţilor de bibliotecă utilizând afişul (octombrie); Conferinţă internaţională Integrer les intelligences multiples a son enseignement (noiembrie); Lansare de carte (decembrie); Activitate metodică: Prietenii lui Eminescu – lecturi fragmentare, crearea de bibliografii şi webgrafii tematic resurse pentru profesorii de Limba română, 15-31 ianuarie 2022 (ianuarie); Simpozion internaţional Professores- ediţia a IX a (februarie); Conferinţă internaţională Inovaţie şi creativitate în învăţământ (martie); Activitate metodică: Scrisoare către scriitorul preferat- (2 aprilie ziua internaţională a cărţii pentru copii şi tineret) – activitate metodică de atragere a elevilor către lectură, 2 aprilie 2022 (aprilie); Seminar de formare Mesagerii kalokagathiei (mai); Simpozion internaţional Şcoala Modernă (iunie); Conferinţă regională 13 iulie – Ziua Naţională a Contabilului RomânŞcoala de vară (iulie-august).

Director CCD NEAMŢ, Prof. Gabriela BANU