Povestea unui profesor care de 15 ani predă elevilor din Bălţi

În viaţă sunt trei lucruri care îl caracterizează pe om: munca, corectitudinea şi activitatea lui de prosperitate, activitatea lui de a avansa în domeniu.” De această părere este Aurel Leşcic, unul dintre profesorii Şcolii Primare „Spiridon Vangheli” din Bălţi.

Administraţia şcolii apreciază eforturile pe care le face învăţătorul, mai ales că, anul acesta, Aurel Leşcic s-a clasat pe locul trei la concursul naţional „Profesorul anului”, transmite Ştiri.md cu referire la tvn.md.

„Dacă îl iubesc elevii sau nu, îl iubesc copiii, pentru că Aurel Leşcic este şi actor, este şi dansator, Aurel Leşic este şi un comic deosebit, şi cântă, şi dansează, şi desenează. Părinţii îl aleg, îl solicită pentru că anul acesta, având clasa întâi, am avut cu mult mai mulţi doritori decât au nimerit în clasa dumnealui”, a spus directoarea Şcolii Primare „Spiridon Vangheli”, Valentina Goiman.

Chiar dacă este profesor deja de 15 ani, în anii de liceu, Aurel Leşcic şi-a dorit o cu totul altă meserie.

„Sincer să vă spun, nu am avut visul cel mai mare în copilărie să devin învăţător, fac parte dintr-o familie de pedagogi şi gustul amar al acestei meserii îl cunosc. Doream să fiu actor, dar încă o dată m-am convins că nu oamenii îşi aleg meseria, ci meseria ne alege pe noi. Şi îmi place, îmi place să fiu copil, îmi place să fiu aşa ca ei, să fiu cât mai tânăr”, a spus Aurel Leşcic.

Lecţiile lui Aurel Leşcic sunt inedite, iar copiii sunt conectaţi fără întrerupere la procesul de învăţare.

„Încerc fiecăruia dintre ei să-i acord aceeaşi mică atenţie. Chiar să-l întreb, chiar să-l ridic, chiar să-i fac acea obiecţie „fii atent”, „este vorba de ceva important”, el permanent înţelege că nu este lăsat în umbră. Din acest considerent ei sunt concentraţi. Cu toate că copiii secolului al XXI-lea sunt copiii cărora le e foarte greu să-şi concentreze atenţia”, a mai spus profesorul.

Învăţătorul nu vine niciodată la şcoală nepregătit, în fiecare seară gândeşte o nouă abordare pentru orele din ziua următoare.

„Înainte de acest scenariu este o plimbare întotdeauna, îmi place foarte mult să mă plimb cu bicicleta şi drumul spre casă, naveta aceasta o fac utilizând acest mijloc de transport. Atât timp cât îl parcurg, analizez mai multe scenarii, ce trebuie să fac, după aceasta mă aşez în faţa computerului, încep a schipui careva material şi a aduna un tot întreg. O lecţie îmi ia aproximativ două, poate chiar şi trei ore, depinde de conţinutul lecţiei. În fiecare an, la fiecare promoţie, trebuie să găseşti o nouă cale, poţi să te bazezi pe experienţa pe care ai avut-o în trecut, dar pe lângă ea, trebuie să cauţi ceva nou. Să te acomodezi”, a menţionat Aurel Leşcic.

Potrivit învăţătorului, relaţia dintre dascăl şi părinţii elevilor este una complicată. Acesta susţine că adesea părinţii nu vor să asculte sfaturile pe care le primesc de la specialişti.

„La moment este destul de complicată. Mulţi părinţi consideră că deja ei ştiu, ei cunosc ce trebuie să cunoască copilul lor şi cum trebuie să i se ofere aceste capacităţi, această informaţie. Mulţi din ei sunt aroganţi şi nu doresc să asculte acel sfat al unei persoane care este specialist în domeniu”, a declarat profesorul.

Pentru Aurel Leşcic, participarea la concursul naţional „Profesorul anului” a fost cu adevărat o provocare, care s-a soldat cu succes.

„Acest concurs, pe lângă experienţă, totodată a scos la iveală acele lacune pe care le am şi pe care ar trebui să le lichidez în domeniul meu profesional. Nu ştiu dacă aş dori încă o dată să trec prin acest concurs, dar un lucru este cert, nu regret că am participat şi nu regret de ceea ce am văzut în situaţiile în care am fost. Încă o dată m-am convins că în viaţă trebuie să faci ceea de ce îţi este frică, atunci vei începe să creşti”, a mai spus profesorul.

Red.