Am solicitat, de mai multe ori, unor profesori cu neştirbită autoritate profesională să susţină în aceste pagini o rubrică lunară în apărarea limbii române. Am primit, deocamdată, numai promisiuni; texte ba. Aşadar, invitaţia rămîne deschisă…
Ancheta, masa rotundă (pătrată, hexagonală, cubică?) pe care o propunem astăzi în revista noastră îşi doreşte să iniţieze un dialog benefic (?) pentru toţi participanţii. Chestionarul pe care vi-l înaintăm nu este tabu şi poate fi oricînd optimizat potrivit sugestiilor dvs. Vom publica răspunsurile dvs în ordinea primirii pe mail (revista_apostolul@yahoo.com) şi le vom eşalona în limita spaţiului alocat în fiecare număr. Spor la treabă!
CHESTIONAR
1. Care credeţi că sunt principalele deficienţe ale manualelor după care predaţi? Pot fi ele remediate? În ce direcţie ar trebui puse accentele: informaţie, comentariu artistic, sistem axiologic, altele?
2. Comentaţi programa şcolară. În ce clasă ar trebui să înceapă studiul literaturii universale? Pînă în ce clasă aţi propune să se facă gramatică? La clasele la care predaţi acum este (in)suficient numărul de ore de limba română?
3. Sunteţi profesor de limbă română. Care credeţi că e cea mai importantă performanţă a carierei dvs?
4. Ce iniţiativă aţi avut, la catedră sau dincolo de ea, pentru apărarea limbii române de barbaria prezentului?
5. Este un truism faptul că astăzi se citeşte tot mai puţin. Enumeraţi (din programa şcolară sau din afara ei) zece cărţi pe care ar fi trebuit să le citească un absolvent pînă în preajma bacalaureatului.