În lunile mai şi iunie 2024, trei cadre didactice ale Colegiului Tehnic de Transporturi au participat la cursul de formare „Abordări inovatoare ale predării’’: Cristina Albu-Iacob, Daniela Mihăeş şi Greta Costin.
Acest curs a fost organizat de ITC International Training Center, la Praga (Cehia), în cadrul proiectului Erasmus+ 2023-1-RO01-KA121-VET-000122917.
Cursul s-a axat pe abordări inovatoare ale predării şi a fost structurat pe 11 module, care au urmărit: competenţele din secolul XXI, dezvoltarea gândirii critice şi creative; învăţarea bazată pe cercetare; jocurile didactice, utilizarea instrumentelor TIC pentru evaluare, pentru dezvoltarea creativităţii şi a gândirii critice; învăţarea combinată – Flipped Classroom, abordarea claselor multiculturale; adaptarea materialelor didactice la nevoile claselor diferenţiate, metacogniţia, dezvoltarea experienţelor de învăţare interculturală; îmbogăţirea abilităţilor de comunicare şi dezvoltarea competenţelor profesionale şi personale.
Aplicaţiile prezentate în timpul cursului au fost atractive şi antrenante, profesorii găsindu-le foarte utile: https://skribbl.io/?fbCHEnQX, https://www.classdojo.com/, https://www.alayna.us/chat, https://www.alayna.us/chat, https://mizou.com/, https://goqr.me/.
Formatorii cursului au dovedit profesionalism şi au ştiut să creeze o atmosferă armonioasă şi de cooperare între profesorii cursanţi, veniţi din Olanda, Grecia, Italia, Portugalia, Ungaria şi România.
Nu au lipsit activităţile de acomodare culturală, de cunoaştere şi înţelegere a poporului ceh, care au constat în vizitarea unor obiective turistice specifice: Podul Carol, Centrul Vechi, Catedrala „Sf. Vitus”, Ceasul astronomic din turnul vechii Primării, Castelul Praga şi Strada de Aur etc. De asemenea, profesorii din România au fost încântaţi de arhitectura oraşului, de Muzeul figurilor de ceară, de expoziţia Dali, precum şi de lucrările pictorilor impresionişti.
Accentul pus pe colaborare, mişcare, ascultare activă, aplicare interdisciplinară sunt doar câteva dintre abilităţile dobândite, care vor determina o schimbare de paradigmă în felul în care se vor desfăşura orele de curs la Colegiul Tehnic de Transporturi, beneficiarii direcţi fiind elevii şi profesorii, astfel încât comunitatea şcolară să se dezvolte şi să creeze un climat sănătos, plăcut şi eficient, în concordanţă cu cei patru piloni ai educaţiei: a învăţa să ştii, a învăţa să faci, a învăţa să trăieşti împreună cu ceilalţi, a învăţa să fii.
Daniela MIHĂEŞ, Director Colegiul Tehnic de Transporturi