Un nou statut al Asociaţiei Învăţătorilor

Între  10-12  iulie 2012 s-au desfăşurat la Buşteni lucrările celui de al XXXIII-lea Congres al Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România  şi al Cadrelor Didactice Române de peste hotare.

Între cele 27 de delegaţii judeţene prezente la congres s-a numărat şi cea a judeţului Neamţ: Gheorghe Amaicei, Ştefan Corneanu, Vasile Săilă, Liviu Rusu (Piatra Neamţ), Daniela Marţolea (Roman), Mariana Cozma şi Miruna Vrânceanu (Tg. Neamţ).

Organizarea acestui congres a stat sub semnul unor mari dispute şi frământări între membrii Consiliului Naţional Director, în speţă între Viorel Dolha, preşedintele Consiliului Naţional, şi o serie de  lideri judeţeni – între care, în prim plan s-au aflat Victoriana Aprilia  Gălbenuş (Slobozia, jud. Ialomiţa) şi Parpală  Dănuţ (Roşiorii de Vede, jud. Teleorman).

Aceste dispute şi certuri au dus în final la absenţa unui  material de analiză a activităţii de la congresul anterior până în prezent şi ca urmare nu a fost posibilă nici prezentarea unui program de perspectivă a Consiliului Naţional. Dezbaterile au vizat mai ales  analize segmentare  ale liderilor judeţeni, iar în partea  a doua alegerea Consiliului Director la nivel naţional.

Am asistat la un scenariu ieftin şi de prost gust în care preşedintele Viorel Dolha  refuzând să  conducă lucrările congresului, sarcina a fost preluată de Victoriana Aprilia  Gălbenuş iar ordinea de zi a cam fost lăsată la voia întâmplării.

Prezenţa d-nei prof. univ.dr. Ecaterina Andronescu, ministrul învăţământului şi a prof. Liviu Pop, ministru secretar de stat a dat mai mare greutate lucrărilor congresului şi a condus, în final, la conturarea unor noi direcţii ale activităţii viitoare. Astfel, pe plan naţional,  s-au stabilit termenii colaborării ulterioare a Ministerului Educaţiei şi Învăţământului cu Consiliul Director Naţional al Asociaţiei Învăţătorilor din România, iar pe plan judeţean s-a hotărât prezenţa unui reprezentant al Asociaţiei Învăţătorilor  în Consiliul de Administraţie a Inspectoratului şcolar – ceea ce va conduce la creşterea rolului Asociaţiei Învăţătorilor şi în deciziile privind activitatea unităţilor  şcolare.

Sunt veşti bune menite să crească nu numai prestigiul ci şi autoritatea Asociaţiei noastre, fapt la care ar trebui să mediteze şi viitorii noştri membri. Pentru că, dintr-un factor contemplativ, Asociaţia Învăţătorilor va deveni un partener activ în procesul de învăţământ.

 

Ştefan CORNEANU